marți, 15 martie 2016

Dulceata de lime (limete) cu anason stelat la Provocarea Virtual Hug


Mda, am avut mancarimi si curiozitati! Rezultatul nu e pentru cei sensibilosi ci pentru cei cu mintea deschisa. De ce? Din mai multe motive. 

-Am incercat pentru ca le-am gasit la un pret de oferta, erau promovate de catre un supermarket care are acest obicei util de a promova fructe si legume exotice
-Le folosesc frecvent la preparate cu arome asiatice, unde gustul lamailor galbene nu este cel mai potrivit, dar cum nu se consumau in ritmul potrivit trebuia sa fac ceva
-Am ezitat daca sa incerc un chutney, dar nu m-am simtit inspirata
-Am facut acest test din curiozitate si m-a multumit pe deplin, dar atentie la gustul amarui care nu o recomanda decat la decorat deserturi eventual foarte dulci, sau mai degraba asociata cu o carne preparata simplu la gratar sau cuptor.

Dedic aceasta imbratisare virtuala unei doamne deosebite: Cristina Iuliana Pana
Ideea acestei actiuni apartine Cristinei Pana (scuze de greseala strecurata, am corectat). Gazda de luna aceasta este Loredana Caia si ii cer scuze ca vin cu intarziere la sesiunea de imbratisari!

Daca doriti informatii mai multe despre fruct, gasiti aici, iar daca alte surse va convin e si mai bine. 
Inca o precizare pe care am uitat sa o fac de fiecare data la dulceata: la dieta se consuma in cantitati foarte mici, de pofta, pe un biscuit, piscot sau fursec simplu, sau daca este asociata cu un alt desert.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Sunt necesare pentru doua borcane de 0,5 l (etanse):

560 g feliute de lime (limeta)
500 ml apa
650 g zahar (de preferat brun)
2 stelute de anason (daca puneti in borcane mai mici, puneti in fiecare o steluta)

Primul lucru care trebuie facut este pregatirea fructelor. Se spala, dar fara a masa intens suprafata, cu apa calduta. Se pun intr-un vas incapator si se acopera cu apa rece in care adaugam 2 linguri de zeama de lamaie sau otet de mere pentru ca favorizeaza curatarea mai bine a cojii fructelor. Se lasa astfel la rece, afara sau intr-o camera bine aerisita, 24 de ore.

Se scot si se lasa sa se zvante nitel pe un prosop de hartie, Se taie capetele si se feliaza in felii de maxim 2-3 mm pe o suprafata de pe care sa recuperam si sucul. Feliile rezultate si sucul se colecteaza intr-o casoleta pentru cantarire.


Se pun intr-un vas incapator atat fructele cat si zaharul si se amesteca usor. Se lasa, daca este posibil, 1-2 ore pentru ca sucul rezultat sa topeasca partial zaharul. Se pune si apa si se fierbe la foc mediu spre mic circa 30 de minute, pana scade lichidul si se leaga siropul. Este o dulceata, deci trebuie sa fie fluida, doar sa glazureze lingura sau lingurita siropul.

Se pune fierbinte in borcane care se inchid etans. De data asta, pentru ca se poarta (se usa, ma rog!), am pus in aceste borcane, dar puteti folosi de care aveti la indemana, numai sa se inchida etans. Pe la mijloc, desi se ridica la suprafata apoi, se pune in fiecare borcan cate o steluta de anason. Se pun capacele si se intorc pe capac, lasand sa stea cel putin 10-15 minute, apoi se aduc la pozitia normala, se acopera si se lasa asa sa se raceasca lent.


Asta e tot!


Gustul este inconfundabil, amarui. Va provoc sa incercati, eventual micsorand cantitatile pentru a va testa gustul si placerea!

PS Apropo de decorat, am sa va arat o versiune a acestei retete, doar ca in alta forma preparata, numai ca sa vedeti imprietenirea cu aceasta dulceata!


4 comentarii:

  1. Pare o reteta fantastica! Cu prima ocazie o voi incerca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt tare curioasa daca va placea si as fi recunoscatoare sa-mi spui impresia despre dulceata asta. Eu am gusturi ciudate si am fost tare incantata de ce a iesit, dar sunt constienta ca nu e ceva cu care oricine se poate acomoda.

      Ștergere
  2. Îmi place cum arata şi te felicit pentru îndrazneala. Aici dulceata de citrice e o treaba destul de negaioasa, în sensul ca se tin fructele în apa vreo nu mai ştiu cît timp sau se oparesc în cîteva ape tocmai pentru a scapa de amarala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, iubita mea! Si eu am citit, am vizionat diverse retete filmate si nu stiam cum o sa iasa pana la urma. Asta cu tinutul in apa rece cu adaos de acid se pare ca este solutia cea mai buna in cazul citricelor, cel putin la portocale aproape ca nu se simte deloc amareala in dulceata. Dar lamaile astea verzi au coaja mai amara si mi-era frica sa nu iasa de neconsumat. Cum am spus, sunt incantata de rezultat. Am lamai galbene, dar din alea as vrea sa prepar cateva murate, Te sarut si ai grija de tine, da?

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails