duminică, 6 martie 2016

Muffins cu portocala si ciocolata

Nu e cine stie ce reteta, de asta nu insist prea mult. Cantitatile sunt practic aproape standard pentru un muffin bun si pufos, eu aducand portocala si "picaturile" de ciocolata in combinatie, dar nu numai. De data asta am folosit un tip de zahar de trestie nerafinat care le-a dat un gust deosebit si va recomand sa incercati, chiar si in alte variante eventual. Cu precizarea ca orice prajitura este recomandata cu moderatie, sa va opriti la timp si sa o impartiti si cu altii, trec la reteta propriu-zisa.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru 7 forme medii de muffins:
(eu am de silicon, din cele individuale)

125 g unt 80-82% grasime, moale, la temperatura camerei
125 g zahar de trestie nerafinat
2  oua
1 lingurita esenta de vanilie (extract e mai bun, daca aveti)
3-4 g praf de copt (atentie le pliculete, ca sunt de diverse marimi si cu diverse gramaje)
150 g faina
1 lingurita plina de coaja de portocala confiata (eu am razuita si fiarta in sirop)
2 linguri aproximativ de picaturi de ciocolata pentru prajituri
dulceata de portocale pentru glazurat

Acesta este zaharul de care va spuneam


Am pus in bolul de la mixer zaharul si untul moale si am mixat 2 minute la viteza mica si apoi 2-3 minute la viteza mare ca sa se spumeze. Nu reactioneaza la fel ca zaharul rafinat, asa ca nu va speriati ca este mai densa compozitia.

Am adaugat ouale pe rand, unul cate unul si am mixat dupa fiecare, adaugand si coaja de portocala confiata  dar si esenta de vanilie tot acum.

Dupa aceasta procedura va arata putin ca si cum amestecul s-a taiat, dar nu va temeti pentru ca nu are nimic, se va omogeniza bine la adaugarea fainii. Faina amestecata cu praful de copt se pune in doua-trei etape, amestecand cu o paleta sau o lingura ca rezultatul sa fie omogen.

Formele de silicon se aseaza pe o tava, se pun forme de hartie pentru muffins in ele si se umplu cam 3/4 din volum cu amestecul obtinut. Deasupra se pun picaturi de ciocolata, 6-7-8 in fiecare forma si se netezesc, afundandu-le in amestec, cu dosul unei linguri.




Se coc la aproximativ 180 de grade (daca aveti cuptor la care controlul temperaturii se poate face) timp de 20 de minute. La nevoie se poate face testul cu scobitoarea pentru a fi siguri ca sunt coapte prajiturile. 

Se scot pe un gratar dupa coacere pentru a se raci, indepartand formele de silicon. Dupa racire completa se ung cu dulceata de portocale sau nu, dupa cum va plac.


Au un gust deosebit si sunt pufosi acesti muffins-i. Iata si proba

Va sfatuiesc insistent sa-i incercati!

2 comentarii:

  1. OK, din astea vreau şi eu, numai două ... basculante !!! Astâmpăraţi-vă doamna Elena, sunt femei gravide online !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Robert, daca am drum pe la Ploiesti - nu se stie niciodata, nu? - promit sa aduc, iar alaturi si dulceata aferenta. Nu 2 basculante, dar macar de pofta, nu?

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails