marți, 19 aprilie 2016

Kebab (in varianta mea) cu salata de varza si sumac

Nu inteleg de ce lumea cand aude "kebab", chiar si "shaorma" (scrisa in cele mai ciudate forme!) se gandeste la hrana nesatoasa, junk food, etc. Deja cei care au cautat macar cateva retete pe internet au descoperit ca "la mama lor", adica la origini, aceste preparate nu sunt asa de nesanatoase cum par. Noi, romanii le-am reinventat si am adus expresia "cu de toate" la mare rang printre mancai! Astazi mi-era pofta si cum aveam niste pulpa de porc tocata si ceva piept de pui tocat am zis sa fac niste kebab pe care sa-l imprietenesc si cu o salata. E o idee pe care o puteti adapta conform gusturilor, normal, asa ca nu pierd vremea cu discutii inutile si trec la fapte.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru 6 frigarui (adica 3 portii decente):

pentru kebab
300 g pulpa de porc tocata
200 g piept de pui tocat
un praf sare
piper proaspat macinat, dupa gust
1 varf de cutit chimen macinat
1 varf de cutit chimion macinat (cumin)
10-12 frunzulite mici de menta proaspata 
fulgi de chili macinati, dupa gust
1 lingura drojdie inactiva am pus eu, dar nu cred ca era nevoie
1 varf cutit paprika dulce
1 ceapa razuita pe razatoarea cu orificii mici
6 bete de frigarui
1 varf cutit coaja de lamaie proaspat razuita

pentru salata de varza
400 g varza proaspata si frageda (nu din aia olandeza, tare si greu de mestecat)
sare, dupa gust
1 lingura ulei de masline
1 lingura otet de mere
1 lingurita sumac
marar verde tocat, dupa gust

Carnea am amestecat-o intr-un vas cu sarea, piperul, fulgii de chili, chimenul, chimionul, menta tocata marunt si ceapa razuita. Am framantat putin compozitia si am lasa-to sa se odihneasca 10 minute. 
Asta e menta, ca sa aveti idee cat de mici erau frunzulitele :)

Apoi am gustat ca sa potrivesc la gust de sare si picant, am adaugat paprika, drojdia si coaja de lamaie si am amestecat din nou foarte bine, lasand sa se mai odihneasca apoi 10 minute.


Am format kebab-ul pe 6 frigarui, presand cat se poate de uniform compozitia de carne. Am pus frigaruile in cuptor pe o tava cu hartie de copt la 200 de grade temperatura cuptorului.

Dupa vreo 15 minute le-am intors, sa se coaca uniform si am mai lasat inca 15-20 de minute sa se rumeneasca usor. 

Cam asa aratau cand erau gata frigaruile cu kebab si nu va speriati ca se mai scurge lichid din carne la copt si se mai arde hartia de copt.

In timpul cat se coceau frigaruile am facut salata. Simplu, fara mari complicatii. Am tocat varza fideluta, am amestecat cu sarea, uleiul si otetul, mararul tocat, adaugand si sumacul. Am pus in fotografie 3 frigarui ca sa se vada mai bine, dar 2 frigarui la portie sunt suficiente, alaturi de o portie decenta de salata.

Sper sa va placa si sa nu va sperie incredientele, ele nu fac altceva decat sa dea cat de cat gustul original al kebab-ului, chiar daca nu am folosit carne de vita sau de miel!













Nu vad nimic nesanatos, chiar daca va mai "ajutati' de o lipie la nevoie, asa ca va sugerez sa incercati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails