marți, 29 noiembrie 2016

Tocana de legume si carne de strut la "Gourmet de strut - gustul rafinat al calitatii"


Dupa cum va spuneam la postarea anterioara, am intrat in campania "Gourmet de strut - gustul rafinat al calitatii", initiata de BuzzStore cu ajutorul celor de la www.gourmetdestrut.ro. In pachetul primit spre testare era si un pachet de carne taiata cuburi cu sugestia ca este ideala pentru gulas, numai ca eu incerc pe cat posibil sa evit combinatia cartofi+carne. Un gulas nu e gulas, fie el si reinterpretat, fara cateva elemente, asa ca m-am gandit la o tocana care sa semene cat se poate de mult cu un gulas. Sugestia mea a fost foarte bine primita de degustatori si au fost incantati de condimentarea aleasa si de gust. Cum unii au cerut si garnitura, am ales sa fac niste cartofi dulci fierti la abur care au fost foarte bine primiti. Eu am preferat tocana simpla, dar gusturile nu se discuta. Iata si reteta tocanei pe care o recomand cu caldura, carnea de strut frageda dandu-i un gust deosebit.

Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile(in varianta fara garnitura).
Va trebuie:

500 g cuburi din carne de strut
putina sare aromata cu lamaie si ceva condimente
1 ceapa mare
2-3 catei de usturoi
putin maghiran uscat
1 lingura de paprika afumata dulce
1/2 lingurita parpika afumata iute
2 linguri cu ulei de masline
2 morcovi mari
1 pastarnac
2 tije de telina apio
1 rosie mare toata cuburi, fara coaja sau seminte
1 ardei gras potrivit galben
1 ardei gras potrivit rosu
1 cana cu apa
sare si piper proaspat macinat

pentru garnitura

2 cartofi dulci
sare, piper proaspat macinat

Deeci, aceasta este carnea pentru gulas


Aceasta este sarea aceea aromata cu lamaie si asezonata cu ceva mirodenii din care eu am simtit mai mult cimbrul

Am pus intr-o tigaie uleiul, ceapa tocata, sare aromata si usturoiul taiat feliute la inabusit putin

Am adaugat cuburile de carne, maghiranul si cele doua feluri de paprika, invartind cu o paleta in tigaia aflata la foc mediu din cand in cand.

Dupa vreo 10 minute in care cuburile de carne s-au rumenit usor pe toate partile si ceapa a devenit translucida, am adaugat rondele de morcov si de pastarnac, amestecand totul si lasand inca vreo 5 minute sa se imprieteneasca.

Apoi am adaugat tijele de telina tocate rondele potrivite, lasand totul sa se combine, amestecand, tot vreo 5 minute.

Am adaugat rosia taiata cuburi, apa infierbantata, am pus un capac si am dat focul la mic.

Dupa alte 5 minute am adaugat si ardeii taiati cuburi mari - puteti sa-i taiati cum doriti, e doar o sugestie. Am potrivit de gust, am pus iar capacul si am lasat sa fiarba infundat vreo 30 de minute la foc mic.

Cat a fiert tocana, am spalat si curatat cartofii dulci, i-am taiat in felii nu foarte groase, cam de 1/2 de centimetru si i-am pus sa fiarba la abur.

Cand sunt moi, dar raman totusi ferme, sunt gata. Tot cam atunci e si tocana gata, asa ca ne pregatim sa trecem la degustarea tocanei daca nu mai avem rabdare.

Si nu mai avem, ca-i tare buna calda, fierbinte chiar!

Ei, ce parere aveti? Eu spun ca merita sa incercati ceva extrem de bun, carnea frageda din tocana asta te lasa fara cuvinte!

4 comentarii:

  1. Niciodata n-am mancat carne de strut, dar si reteta asta si cealalta cu strut arata demential!

    RăspundețiȘtergere
  2. This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally
    I've found something that helped me. Appreciate it!

    RăspundețiȘtergere
  3. Thanks for the good writeup. It actually was a entertainment
    account it. Look complex to far introduced agreeable from you!
    However, how could we communicate?

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails